środa, 1 października 2014

Partner biegowy najlepszą motywacją



Nie każdy lubi trenować z drugą osobą. Złoty środek każdy musi wypracować sobie sam. Ja bardzo długo biegałam z mp3, drugi sezon staram się trenować w towarzystwie.

Znalezienie odpowiedniego Partnera jest trudne. Trzeba dopasować się mentalnie, wydolnościowo, jak również mieć podobne cele. 

Partner treningowy to osoba zaufana, z którą dobrze się dogaduje. Odbieramy na tych samych falach. Jest w podobnym wieku, ma podobne warunki treningowe. Mieszka niedaleko  ode mnie.

Partnerstwo tworzy poczucie moralnego zobowiązania. Staramy się dotrzymywać ustalonych celów. Partner zachęca Nas do ukończenia wcześniejszych założeń. Bieganie razem powoduje, że treningi przestają być nudne. 

Pojawia się nutka zdrowej rywalizacji, jak również wsparcia. Znamy swoje słabe i mocne strony. Partner wspiera mnie wtedy, gdy spadnie mi motywacja. Wie jaką zastosować technikę. Pomagamy sobie- chociażby przytrzymamy bidon, podamy chusteczkę, polejemy wodą lub co najważniejsze przypomnimy o uzupełnianiu płynów. Partner może również być pomocny w kontrolowaniu wyników. 

W psychologii sportu jest wiele aspektów motywacyjnych. Polecam pozycję, która ostatnio przeczytałam.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz